Kinderen en natuur horen bij elkaar, dat weten we allemaal. Wanneer professionals in de kinderopvang er met kinderen op uitgaan, gaan ze waarnemen, ervaren en leren in de natuur. Mensen die weet hebben van de...
In hoeverre kan een groene, natuurlijk ingerichte buitenruimte bijdragen aan de pedagogische kwaliteit van de kinderopvang voor nul- tot vierjarigen? Hoe kunnen pedagogisch professionals groene buitenruimte...
Groen Cement is een netwerk van mensen die ervaring, kennis en vaardigheden verbinden om groene kinderopvang praktisch en haalbaar te maken, zowel in de stad als op het platteland. Groen Cement helpt, door...
Leren mét elkaar en ván elkaar, in plaats van naast elkaar. Dat is het idee achter peer-to-peerlearning. De kern van deze manier van leren is dat ‘lerenden’ zoekvraag en de antwoorden...
In de rubriek Werkveld rapporteren professionals in het veld over hun bevindingen. Deze keer vertellen Janneke Hagenaar en Mascha Boelaars van Bureau Kwaliteit Kinderopvang/BKK de betekenis van peer-to-peer...