Auteurs

Lezen en leesbevordering

14 producten gevonden.
Samen is het sleutelwoord met kinderen,

Samen is het sleutelwoord met kinderen,

Mireille Kuijpers

Samen spelen, samen lezen, samen opruimen… ‘Samen’ is het sleutelwoord volgens Ikram Busayatun, pedagogisch medewerker bij de Dynamo voorschool De Vrijbuiter in Amsterdam. Volg daarnaast de...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 2 2023
Een prinses hoeft niet wit te zijn

Een prinses hoeft niet wit te zijn

Kees Broekhof Karin Vaessen

Steeds meer prentenboeken laten iets zien van de diversiteit in de samenleving. De vraag is of die boeken de kinderopvang en het onderwijs wel voldoende bereiken. In dit artikel beschrijven we waarom het...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 1 2023
Resultaten PISA-2022 in vogelvlucht

Resultaten PISA-2022 in vogelvlucht

Het Programme for International Student Assessment (PISA) onderzoek is een driejaarlijks grootschalig internationaal ver- gelijkend trendonderzoek naar de vaardigheden en kennis in wiskunde, lezen en...
Meer info
Gratis
Taalstimulering bij peuters

Taalstimulering bij peuters

Sieneke Goorhuis-Brouwer

De manier waarop volwassenen tegen kinderen op een taalstimulerende manier kunnen praten is: niet te snel en aangepast aan het taalniveau van het kind. In een aan het kind aangepast taalaanbod voorlezen,...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 1 2022
Sprekende ogen, lachende mond

Sprekende ogen, lachende mond

Jessica Menheere

Dat eerste woordje van je kind. Wonderlijk. Zowel het woord als het moment vergeet je als ouder nooit meer. Taligheid start bij dat eerste woordje en gaat langzaam over in het praten in zinnen. Op het eerste...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 1 2022
Pedagogisch medewerker en acteur tegelijk?

Pedagogisch medewerker en acteur tegelijk?

Machteld van Kooten

Toneelstukken zijn een genot om naar te kijken: de acteurs die zich inleven in een andere rol, het verhaal dat zich steeds verder uitrolt en de kostuums en materialen die gebruikt worden, vormen een bron van...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 1 2022
Taal stimuleren? Blij(f) praten!

Taal stimuleren? Blij(f) praten!

Myrthe Stuit Martine van der Pluijm

Werken aan de taalontwikkeling van jonge kinderen, het behoort tot de dagelijkse taken in kinderopvang en onderwijs. Niet alleen zijn hier taalstimulerende vaardigheden van de pedagogisch medewerker of...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 1 2022
Ik heb er geen woorden voor… Of toch wel?

Ik heb er geen woorden voor… Of toch wel?

Nathalie Camacho

Jonge kinderen tonen hun emoties vaak heel vrij, zonder rem, vaak ook heel luid zonder schaamte. Wat we weten, is dat emoties kinderen ineens kunnen overspoelen, denk aan driftbuien of woedeaanvallen. Op zulke...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 1 2022
Babysignalen

Babysignalen

Kjille Soeting

Kjille Soeting is jarenlang werkzaam op een babygroep en doet in haar boek Babysignalen verslag van haar nauwkeurige observaties van baby’s. Ze heeft allerlei contactmomenten tussen leidsters en...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 1 2022
Peuters en kleuters ontdekken abstract denken met Wiskids

Peuters en kleuters ontdekken abstract denken met Wiskids

Jessica Menheere

Wat wij wiskunde noemen, begint bij de pure verwondering van het jonge kind. Wiskunde is het ritme van muziek. Wiskunde zit in de ordening van bloemblaadjes, in een bouwsel van blokken en in de perfecte cirkel...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 5 2021