Auteurs

BSO

19 producten gevonden.
Wetenschap: Ouder-kindprogramma’s in praktijk

Wetenschap: Ouder-kindprogramma’s in praktijk

Eke Krijnen

School heeft de belangrijke taak om vroege verschillen in geletterde vaardigheden te verkleinen, maar het onderwijs slaagt daar nauwelijks in. Daarom zetten veel scholen in op stimulering thuis met behulp van...
Meer info
4,95
Onderdeel van BBMP 02. 2021
Inclusie in het leven van kinderen

Inclusie in het leven van kinderen

Nishaan Ardjosemito Nilay Ardjosemito Siela Ardjosemito-Jethoe

Vandaag zitten we met z’n drieën op de bank. We kletsen heel wat af en hebben veel te bespreken. Voor deze bijdrage aan BBMP praat ik specifiek over inclusie en wat dat betekent voor Nishaan (15...
Meer info
4,95
Onderdeel van BBMP 01.2021
Slim ontspannen

Slim ontspannen

Francine Jellesma

Als je werkt met kinderen kun je merken dat zij soms last hebben van stress. Bijvoorbeeld na een drukke schooldag of wanneer ze vervelende dingen meemaken. Als pedagogisch medewerker kun je van grote betekenis...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 6 2020
Hoe kinderbegeleiders contact hielden met kinderen en ouders tijdens de coronacrisis

Hoe kinderbegeleiders contact hielden met kinderen en ouders tijdens de coronacrisis

Caroline Boudry Wouter Bulckaert

‘Bel regelmatig de gezinnen uit je opvang op. Alle ouders appreciëren zo’n babbel. Blijven bellen geeft ouders het signaal dat je aan hen blijft denken, dat je er bent voor hen’, zegt Tom...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 4 2020
Superkrachten voor je hoofd

Superkrachten voor je hoofd

Belinda Fallaux

Als je leven een game is, dan is je hoofd de controller! En in je hoofd zitten superkrachten die je kunt trainen, zodat je alles in je leven beter aan kunt. Daarover gaat Superkrachten voor je hoofd, het nieuwe...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 3 2020
Organisatiekenmerken beïnvloeden kwaliteit opvang

Organisatiekenmerken beïnvloeden kwaliteit opvang

Pauline Slot

Kindercentra vervullen een belangrijke publieke taak in het leven van zo’n 85 procent van de kinderen onder de 4 jaar (waaronder ongeveer 20 procent VE-geïndiceerde peuters) en zo’n 20 procent...
Meer info
4,95
Onderdeel van BBMP 4 2019
Wat doe je met die derde pedagoog?

Wat doe je met die derde pedagoog?

Su'en Verweij

Wist je dat in Nederland groepen in kinderdagverblijven vaak maar één speelruimte hebben? In het buitenland hebben ze vaak twee of meerdere (kleine) ruimten. Dr. Ine van Liempd heeft onderzoek...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 1 2019
Opgeruimd staat netjes. Of net niet?

Opgeruimd staat netjes. Of net niet?

Kristina van Remoortel

Twee kleuters zijn druk bezig met een blokkentoren. Halt! Tijd voor het tussendoortje. Tijdens een uitstap in het bos bouwen de kinderen een kabouterdorp. Stop! We vertrekken. In de naschoolse opvang lezen de...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 4 2018
Iedereen doet mee!

Iedereen doet mee!

Lien Van Laere

Er beweegt wat in de buitenschoolse opvang. Hoe kunnen we kinderen boeiende vrije tijd aanbieden, waarbij het kind zelf centraal staat? Op lokaal niveau is de conclusie steevast: als we samenwerken, kan er...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 2 2018
De school en de buitenschoolse opvang in dialoog met ouders (BE)

De school en de buitenschoolse opvang in dialoog met ouders (BE)

Katrien van Laere Veerle Vervaet

Uit onderzoek én praktijk blijkt dat ouders en medewerkers vaak hetzelfde willen voor kinderen in de kleuterklas. Ze zijn allebei ook vragende partij voor meer samenwerking. Hoe kom je tot een goed...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 2 2018