Auteurs

Spel & spelen

39 producten gevonden.
‘Kijk, we hebben ook bananen!’

‘Kijk, we hebben ook bananen!’

Esther Smid

Kinderopvangorganisatie De Tivoli in Hulst (Zeeuws-Vlaanderen) beschikt nu bijna twee jaar over de Tivolituin, een 250 m2 grote moestuin. Volgens pedagogisch medewerker Yordy Scheepmaker biedt het kinderen...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 2 2020
Okiddo voor 0 t/m 4 jaar: Dansen, bewegen of zingen?

Okiddo voor 0 t/m 4 jaar: Dansen, bewegen of zingen?

Caroline Boudry

Jonge kinderen genieten van muziek en samen zingen. Daarnaast bewegen ze ook heel graag. Dat doen ze al vanaf hun geboorte. Eerst bewegen ze spontaan of ongecontroleerd, maar beetje bij beetje controleren en...
Meer info
2,95
Onderdeel van KIDDO 2 2020
Onderzoek naar relatie tussen ruimtelijke kenmerken van binnenspeelruimte in kinderdagverblijf en exploratief en sociaal gedrag van kinderen

Onderzoek naar relatie tussen ruimtelijke kenmerken van binnenspeelruimte in kinderdagverblijf en exploratief en sociaal gedrag van kinderen

Ine van Liempd

Dit proefschrift beschrijft de resultaten van een onderzoek naar de relatie tussen ruimtelijke kenmerken van de binnenspeelruimte in het kinderdagverblijf en exploratief en sociaal gedrag van kinderen. Met...
Meer info
Gratis
Leren van en met elkaar

Leren van en met elkaar

Mascha Boelaars Janneke Hagenaar

Leren mét elkaar en ván elkaar, in plaats van naast elkaar. Dat is het idee achter peer-to-peerlearning. De kern van deze manier van leren is dat ‘lerenden’ zoekvraag en de antwoorden...
Meer info
4,95
Onderdeel van BBMP 4 2019
Ontdek de Pippi Langkous in jezelf

Ontdek de Pippi Langkous in jezelf

Suzanne Wardenaar

Wetenschap en techniek in de kinderopvang? 'Jazeker!' stelt Suzanne Wardenaar, medeauteur van het boek Aan de slag met W&T-onderwijs. 'Als er ergens veel wordt geëxperimenteerd...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 4 2019
Kinderen leren het meest van zichzelf, en van elkaar (BE)

Kinderen leren het meest van zichzelf, en van elkaar (BE)

Lieve Claeys

Kinderen hebben van nature veel talenten en mogelijkheden. Daardoor kunnen ze mee hun eigen ontwikkeling sturen. In groepsopvang Wolkewietje in Berlaar zien ze kinderen daarom steeds vaker zelf als pedagoog,...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 4 2019
Ik leer van jou, jij leert van mij (NL)

Ik leer van jou, jij leert van mij (NL)

Wilma Schepers

Leren van en met elkaar, in plaats van naast elkaar. Dat is het idee achter peer-to-peer-learning. De kern van deze manier van leren is dat je zelf een leervraag formuleert en dat collega’s je helpen om...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 4 2019
De kracht van muzisch spel

De kracht van muzisch spel

Ann Steverlynck Matthieu Vandendriessche Simon Wemel

Spelen is niet zo vrijblijvend. In Freinets uitspraak ‘spelen is werken’ zit een grote waarheid. Als je kijkt naar hoe betrokken en intens kinderen spelen, dan weten we dat die ‘intense...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 4 2019
Gelijke kansen voor alle kinderen

Gelijke kansen voor alle kinderen

Nanne van Doorn

Op de Erika Mann Grundschule (voor onderwijs en buitenschoolse activiteiten) in Berlijn zijn theater, musical, zingen en cabaret net zo belangrijk als taal en rekenen. Deze school is een van de...
Meer info
4,95
Onderdeel van BBMP 3 2019
Spelend Nederlands leren

Spelend Nederlands leren

Paula Fikkert

Vooral voor jonge kinderen is spelen essentieel voor een goede ontwikkeling. In het nieuwe taalspeelhuis zijn spelen, bewegen én het leren van Nederlands gecombineerd. Hoogleraar Paula Fikkert legt uit...
Meer info
4,95
Onderdeel van BBMP 2 2019