Auteurs

Scholingsbeleid

30 producten gevonden.
Ruimtes kunnen praten

Ruimtes kunnen praten

Caroline Boudry Nima Sharmahd

Kindcentrum De Tandem (Sint-Kruis Brugge) en basisschool Hippo’s Hof (Gent) wilden hun ruimtes beter afstemmen op de behoeften van kinderen, ouders en hun pedagogisch plan. Want ouders willen net als...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 2 2021
Welke kansen biedt e-learning voor kinderbegeleiders? (BE)

Welke kansen biedt e-learning voor kinderbegeleiders? (BE)

Dietlinde Willockx Nina Geuens Sarah Loopmans Michiel Meekels An Leysen

Kinderopvang daagt je elke dag uit om in te spelen op nieuwe situaties. Je onthaalt dagelijks kinderen en hun familie, en als kinderbegeleider ben je medeverantwoordelijk voor het pedagogisch beleid in jouw...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 1 2021
Effectief communiceren in de kinderopvang

Effectief communiceren in de kinderopvang

Pauline van Aken

Als pedagogisch medewerker is communiceren natuurlijk heel belangrijk. Je communiceert dagelijks verbaal en non-verbaal met kinderen, ouders en collega’s. Ook in de kinderopvang kunnen we op het gebied...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 1 2021
De lange weg naar inclusief onderwijs

De lange weg naar inclusief onderwijs

IJsbrand Jepma Sanne Spiero

Het onderwerp inclusief onderwijs heeft een lange baard, er wordt al zeker zo’n vijftig jaar – vanaf het begin van de jaren zeventig van de vorige eeuw – over gesproken. Toch komt inclusief...
Meer info
4,95
Onderdeel van BBMP 01.2021
Werken aan diversiteit

Werken aan diversiteit

Wilma Schepers

Je kunt geen goede pedagoog zijn als je het omgaan met diversiteit niet in je vingers hebt. Je moet immers als professional om kunnen gaan met álle kinderen en álle ouders. Van medewerkers mag je...
Meer info
4,95
Onderdeel van BBMP 01.2021
Kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong

Kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong

Fanny Cattenstart Marieke Groenewold Mirjam Veldhoven

Vroegsignalering van ontwikkelingsvoorsprong staat steeds vaker op de agenda van kinderopvangorganisaties. Deze – relatief kleine – groep kinderen moet wel gezien en begeleid worden. In januari 2021...
Meer info
3,95
Onderdeel van KIDDO 5 2020
Wetenschap. Kwaliteit van integrale kindcentra

Wetenschap. Kwaliteit van integrale kindcentra

Paul Leseman Pauline Slot

Er is steeds meer samenwerking tussen opvang en onderwijs, al dan niet gecombineerd met zorg. Integrale kindcentra (ikc’s) schieten als paddenstoelen uit de grond. Maar leidt dit ook tot een hogere...
Meer info
4,95
Onderdeel van BBMP 05.2020
Samen een lerende cultuur creëren

Samen een lerende cultuur creëren

Wilmie Colbers

Sinds 2019 is in de wet opgenomen dat er op iedere locatie voor kinderopvang pedagogisch coachuren gemaakt moeten worden. Hoe staan we er anderhalf jaar later voor? Als coach, trainer, adviseur ga ik in 2019...
Meer info
4,95
Onderdeel van BBMP 05.2020
'Corona, je bent een lelijke schurk!’

'Corona, je bent een lelijke schurk!’

Marga van der Linden Mirjam Meeuwissen

In februari van dit jaar reizen wij af naar Reggio Emilia, om de 100ste geboortedag van pedagoog Loris Malaguzzi te vieren.  Een viering waar- bij belangstellenden uit de hele wereld stilstaan bij zijn...
Meer info
4,95
Onderdeel van BBMP 05.2020
Innige samenwerking onderwijs en opvang

Innige samenwerking onderwijs en opvang

Aart Verschuur

Opleidingen en kinderopvangorganisaties die onderwijsvernieuwing nastreven door innige samenwerking. Het Nijmeegse KION heeft met de HAN en ROC Nijmegen afgesproken om samen de beroepspraktijk in de...
Meer info
4,95
Onderdeel van BBMP 05.2020