Ilse Aerden Annerieke Boland Caroline Vancraeyveldt Jo Van de Weghe
Spelen, dat is wat jonge kinderen doen. Dat weet iedereen. En de meesten zijn ook wel overtuigd van het belang hiervan. Echter, als leerkracht of pedagogisch medewerker doordacht inzetten op de kracht van spel,...
Annerieke Boland Marianne Boogaard Annemiek Veen Resi Damhuis Eeefje van der Zalm
Taaldenken in spel De ontwikkeling van een professionaliseringstraject voor de kinderopvang Spelen is leren Jonge kinderen leren veel via spel. Vooral ‘doen-alsof-spel’ (rollenspel/fantasiespel) kan...
Annerieke Boland Marianne Boogaard Resi Damhuis Annemiek Veen Eeefje van der Zalm
In het project Taaldenken in spel hebben we een aanpak ontwikkeld die jou als pedagogisch medewerker of onderbouwleerkracht ondersteunt bij het verder ontwikkelen van je interactievaardigheden tijdens...
Onderwijs aan jonge kinderen: intersubjectiviteit als onderlegger voor ontwikkeling. Ongeveer twee jaar geleden liep ik met mijn jongste zonen, toen ongeveer twee en een half jaar oud, op straat. Opeens trekt...