BBMP 01.2016

BBMP 01.2016

Productgroep BBMP 01.2016
2016
12,95

Omschrijving

THEMA: Strategisch HRM Alles draait om de pedagogisch medewerker, tenminste, zo zou het moeten zijn. Soms is het niet zo, maar gelukkig is het ook vaak wel zo. Het besef dat het werk van de pm’er de corebusiness van de kinderopvang is en dat aan het personeel niet minder dan wel 70 procent van de omzet wordt besteed, zit diep. Toch kan het beter: strategischer, fundamenteler, dieper, toekomstbestendiger, proactiever. Om daarover na te denken, vindt u in deze BBMP voldoende inspiratie. En misschien komt u dan ook wel tot de conclusie dat het ook 75 procent mag zijn.

Permanente educatie, een bouwwerk in aanbouw Het is een ambitieus project, iedereen lijkt op zijn tenen te lopen om het toch maar vooral te laten slagen. Wat mogen we verwachten van het bouwwerk voor permanente educatie in de kinderopvang? | Aart Verschuur
De Rekenmeester: Ed Buitenhek: Willen we meer, of minder …regeldruk?
Integraal opleiden in een ‘bovensectoraal’ sectorplan In Rotterdam-Rijnmond hebben ze het gefi xed. Daar is de basis gelegd voor een duurzame samenwerking tussen praktijk en opleidingen op mbo- en hbo-niveau. | Wilma Schepers
Kiest u voor de harde of de zachte strategie? Strategisch HRM van 2Samen en INA. | Leontine Diemel-Tromp
Waarom geen medewerker-volgsysteem? Zo Kinderopvang kiest voor ‘Mijn Portret’ van Ferre Laevers als kindvolgsysteem. Kunnen we niet ook pm’ers hun eigen portret laten tekenen? | Wilma Schepers